Secret Story start op 13 februari met 15 deelnemers. Deze nemen als bewoner de intrek in een luxe woonruimte. Deze is totaal van de buitenwereld afgesloten. Er mag ook geen gebruik worden gemaakt van internet of sociale media. Dat is dan weer anders voor de kijkers van Secret Story. SBS Nederland en Endemol willen namelijk dat het programma de volgende stap in realitytelevisie gaat zetten, door Endemol ook wel reality 2.0 genoemd. Daarbij spelen juist sociale media als Twitter, Facebook en Hyves een grote rol. De kijker kan zelfs, als men gebruik maakt van één van de drie genoemde sociale media mogelijkheden, direct invloed op het verloop van het leven in de Secret Story-woonruimte uitoefenen.

Elke bewoner die deelneemt, heeft een geheim. Aan hem of haar de opdracht om dit geheim niet aan de andere bewoners prijs te geven. Daarnaast is het natuurlijk wel de bedoeling dat elke bewoner actief probeert het geheim van de andere bewoners te ontrafelen. Denkt men een geheim van een andere bewoner te weten dat kan men dit via een buzz mogelijkheid zonder medeweten van andere bewoners aan de redactie van het programma kenbaar maken. Elke goede buzz levert geld op. Een verkeerde buzz kost echter geld.
Bezoek nu de Secret Story NL blog